Wagner

Van een Group naar een instituut. Nog meer varen op je eigen naam, trots zijn op je legacy. Op weg naar een domein in de wereld van de business schools. Maar bovenal “op weg naar een wereld groter dan jezelf”, zoals Philip Wagner (oprichter en eigenaar) zelf zo vaak sprak. Een nieuwe visuele identiteit die past bij de volgende dertig jaar. Een rebranding waarbij we geenszins afscheid nemen van het diepe betrouwbare donkerblauw. Maar hier wel werelds zachtgeel en fel lichtblauw aan toevoegden. En waar we in beeldtaal soms misschien wel flirten met koraalrood. Een beeldtaal die vanaf start compleet onderscheidend is ten opzichte van de gevestigde orde. Beelden uit de natuur, uit stedelijke omgeving, ritmes en contrast. Soms vloeiend, soms keihard. Deze beeldtaal kreeg vorm in samenwerking met Mariëlle Gebben. Ik tekende voor de complete visuele identiteit. Een nieuw logo, een wapen, kleurenfamilie en de typografie. We namen afscheid van ‘Group’ en samen met Sander van der Kolk ontwikkelden we de online doorvertaling.